Nowy rok, nowa rzeczywistość. Twoja firma rośnie, co z całą pewnością jest powodem do dumy. Ale gdzieś tam z tyłu głowy już wiesz, że ten sukces ma dwie strony medalu. Trzeba szukać nowych biur i pomieszczeń.
Każdy przedsiębiorca chce zarabiać jak najwięcej. Taki jest przecież cel każdego biznesu. Zyski można osiągać na wiele różnych sposób (to temat na zupełnie inny artykuł). Bardzo często rozwój firmy niesie za sobą konieczność zatrudnienia współpracowników, wynajmu (lub zakupu) nowych powierzchni (czy to biurowych, czy magazynowych).
Przeprowadzka – z Łodzi do Warszawy, firmy do nowego biura, magazynów do jeszcze większych magazynów – to nie jest błaha sprawa. Pakowanie, noszenie, transport – to wszystko zajmuje dużo czasu. A wiadomo, że czas to pieniądz. Ale jest sposób, aby sobie z tym wszystkim poradzić.
Profesjonalne wsparcie
Dobra i rzetelna firma przeprowadzkowa oferuje kompleksowy pakiet usług – od dostarczenia kartonów i pudeł aż po rozpakowanie wszystkiego na miejscu. To nie tylko oszczędność czasu, ale wbrew temu, co można by pomyśleć, także oszczędność pieniędzy.
Załóżmy, że decydujesz jako szef i właściciel, że firmę przenosicie własnym sumptem. „Damy radę, każdy weźmie coś do swojego auta” albo „Spokojnie, to tylko przenosiny do innej dzielnicy, nie wyjeżdżamy przecież na koniec świata”. Być może właśnie takie argumenty zdecydowały, że chcesz przeprowadzać się samodzielnie.
W takim razie również samodzielnie jedź do hurtowni po kartony, folie stretch i folie bąbelkowe. Ile ich potrzebujesz? A skąd masz to wiedzieć! Przecież nie przenosisz się co miesiąc, więc nie masz doświadczenia. Kupić więcej czy może mniej i przyjeżdżać do sklepu po raz drugi, trzeci, czwarty…
Kartony to i tak najmniejszy problem. Nawet jeśli je spakujesz, to musisz je przewieźć. Ile wrzucisz do swojego SUV-a w leasingu? Trochę się zmieści, fakt, ale Marysia z księgowości i Janek z działu handlowego mają stare wysłużone auta (małą Pandę i jakiegoś niewielkiego Citroena) – oni zbyt pomocni nie będą. Czyli trzeba będzie robić kilka kursów, a właściwie kilkanaście.
No dobra, a co z tymi rzeczami wielkogabarytowymi? Jak przewieźć to urządzenie wielofunkcyjne, które stoi na korytarzu, bo jest tak wielkie, że zagraca każdy pokój? Kto się podejmie przenoszenia i przewożenia szaf i biurek?
Nawet jeśli w jakiś magiczny sposób udałoby się to przewieźć w nowe miejsce, to kto wniesie to wszystko na 3 piętro? Pracownicy? A czy bierzesz pod uwagę kwestie BHP i potencjalnego wypadku? Przecież noszenie szaf nie należy do ich obowiązków, więc kto będzie odpowiedzialny, gdy stanie się coś złego?
Daj sobie pomóc
Nie da się wszystkiego zrobić samodzielnie. Raz – nie masz na to czasu, dwa – nie masz doświadczenia, trzy – nie masz odpowiednich zasobów. Jedyne, co posiadasz to szczere chęci, ale umówmy się – to zdecydowanie za mało.
Przecież tak wiele spraw outsourcingujesz, to dlaczego teraz miałoby być odwrotnie. Równie dobrze sam mógłbyś serwisować swoje drukarki, sam mógłbyś prowadzić księgi rachunkowe, sam mógłbyś sprzątać pomieszczenia. A przecież to wszystko wynajmujesz, bo uznałeś (i słusznie), że lepiej to powierzyć wykwalifikowanym firmom, które mają sprzęt, wiedzę, doświadczenie.
Z przeprowadzką jest identycznie. Firma przeprowadzkowa ma flotę samochodów dostawczych, którą przewiezie wszystkie rzeczy. Ma ludzi, którzy wiedzą, jak pakować, jak dźwigać, jak przenosić. Słowem – mają wszystko, co jest potrzebne do sprawnej przeprowadzki. Po co więc marnować czas, siły, pieniądze, nerwy i walczyć z tym wszystkim samodzielnie!